2 mars 2009

Vad håller jag på med?


Jag får den frågan ibland, och kan inte ge ett redigt svar.
"Typ lite av varje..." - så jag läser i min kalender:
Åka till mamma i Uppsala. Kopiera F-skattsedeln. Hjälpa Josefin att flytta. Äta semlor med Tuulsarna. Repetera berättartexten till "Passionen". Provköra en liten, gul bil. Gå på gymmet. Laga indisk middag med Iris. Möte med gruppen i Stockholm. Gå på Ayurvedisk massage. Boka tid med sotaren och ta fram stegen. Sälja bilen. Hitta en rolig allsång till Lars födelsedag. Gå på teatern.  Åka till Vårdnäs på Trots allt-seminarium. Sälja in ett bokmanus. Åka till Göteborg. Ordna möte med "ekogruppen". Gå på gymmet - igen. Så frön.
Allt inom ett par veckor.
Vart tog alla de härligt tomma målardagarna vägen? Och vad vill jag INTE göra? 
Ingenting vill jag avstå från. Helst vill jag tacka gudarna i varje stund för mitt rika liv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar