16 augusti 2009

nu är jag med igen!


Bloggen har varit oåtkomlig ett tag. Ett mysterium, ibland funkar det, ibland inte.
Har du varit med om det nån gång? Tänkte väl det... men nu har jag kommit in igen!
Igår hade vi konsert i KulturLadan. Marie Bergman, Lasse Englund och så James och Karin -
för första gången efter många år av separata vägar och uttryck. Och det var så roligt! Alla var där. En musikfest!
Jag blir spelsugen igen, fast jag har svårt att spela. Fingrarna följer inte hjärnans signaler. Dom är krumma. Jag spelar ändå, men det blir inte som förr. Det är frustrerande, men jag fokuserar på budskapet. Tekniken får vara som den är. Och rösten lever!

3 kommentarer:

  1. Ack, hade man varit där! Får man fråga vilka James och Karin-låtar som framfördes?

    SvaraRadera
  2. Vår dotter Lovisa, två och ett halvt år, är tokig i Djurens brevlåda, särskilt Hoppa hare och Kalle Svan. Skivan spelas nästan konstant när vi kör bil.

    Magnus

    SvaraRadera
  3. När och var blir nästa spelning med er båda? Vi var och såg James med barnen nyligen och det var så kul! Vore såklart extra roligt om man fick se er båda någon gång, efter alla dessa år :) Jag har ju växt upp med musiken men aldrig sett er live förrän nyligen då jag såg James. Hoppas på fler konserter med er båda snart :)

    SvaraRadera